Click Here For Free Blog Backgrounds!!!
Blogaholic Designs
ΠΙΝΑΚΕΣ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗΣ



Στα παιδιά μετά την ηλικία των 2-2,5* αρέσει πολύ να χρησιμοποιούν πίνακες επιβράβευσης. Μπορείτε να δείτε τον ενθουσιασμό στα μάτια τους όταν κερδίζουν αυτοκόλλητα! Οι πίνακες επιβράβευσης παρουσιάζουν τις συμπεριφορές που περιμένετε από τα παιδί σας.
Οι πίνακες:
Δίνουν κίνητρο στα παιδιά σας να θυμούνται τους κανόνες και να είναι πιο υπεύθυνα.
Επειδή εκτιμούν θετικά τις επιτυχίες τους, οι πίνακες δημιουργούν συναισθήματα επιτυχίας καθώς και εσωτερικά κίνητρα, που αναπτύσσουν την αυτοεκτίμηση του παιδιού σας.
Βοηθούν να αυξήσετε τις θετικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ γονέων και παιδιού.
Σας βοηθούν να είστε προνοητικοί και να οργανώνεστε
Σας ενθαρρύνουν να εστιάζεται σε συγκεκριμένες θετικές συμπεριφορές  και στάσεις και αποτελούν απτές, οπτικέ υπενθυμίσεις προκειμένου να είστε συνεπείς με τους στόχους που έχετε θέσει για τα παιδιά σας.
Δίνουν και στους δύο γονείς το ίδιο εργαλείο, το οποίο βελτιώνει την επικοινωνία, αυξάνει την θετική επανατροφοδότηση και την συνέπεια, δημιουργώντας θετική οικογενειακή ατμόσφαιρα και ενθαρρύνει όλα τα μέλη της οικογένειας να  συνεργαστούν.
Σας βοηθάει να αξιολογήσετε την πρόοδο του παιδιού σας επειδή σας δείχνουν ποιες είναι οι συμπεριφορές που βελτιώνονται και ποιες χρειάζονται περισσότερη δουλεία.

Οι πίνακες δεν είναι μιας χρήσεις, είναι πλαστικοποιημένοι και τα αυτοκόλλητα του κολλάνε με Velcro (σκριτς/σκρατς) για πολλέεεεεεεεεες  χρήσεις, έχουν μαγνήτη κολλημένο στην πίσω πλευρά για να τον κολλήσετε στο ψυγείο ή αν προτιμάτε μπορώ να σας βάλω κορδέλα για να τους κρεμάσετε όπου εσείς θέλετε. 
Μπορώ να σας φτιάξω πίνακα με τον αγαπημένο ήρωα / θέμα του παιδιού σας, να γράψω το όνομα του, να φτιάξω πίνακα για αδελφάκια και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε, ότι νομίζετε ότι θα κάνει το μικρό σας πιο ενθουσιασμένο με τον πίνακα του!

ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗΣ
Οι πίνακες εστιάζουν στις θετικές συμπεριφορές και στάσεις.
Χωρίζονται στους:
Απλούς πίνακες επιβράβευσης. Αξιολογούν την γενική καλή συμπεριφορά του παιδιού ή μόνο μια συγκεκριμένη συμπεριφορά Π χ εκμάθηση γιο-γιο, να ακούει τι του λένε, να τρώει το φαΐ του, να μαζεύει τα παιχνίδια του, να κοιμάται στο κρεβάτι του την ώρα που πρέπει, να είναι ευγενικό, να μην φωνάζει, να χρησιμοποιεί τις λέξεις του, να μοιράζεται  κ.α. Έχουν αριθμητική βάση.
Πίνακες αναλυτικής επιβράβευσης συμπεριφοράς. Αξιολογούν πολλές συμπεριφορές στην διάρκεια τις ημέρας και έχουν εβδομαδιαία βάση. 

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΟΔΗΓΊΕΣ.......


ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ

Ξεκινήστε καταγράφοντας την/τις θετικές συμπεριφορές που θέλετε να αναδείξετε-βελτιώσετε.
Διαλέξτε μια ήρεμη στιγμή και καθίστε με το παιδί σας για να του εξηγήσετε πως δουλεύει ο Πίνακας επιβράβευσης (θα ήταν καλό να υπάρχει και αρκετός ενθουσιασμός από μέρους σας)
Θα πρέπει από πριν να έχετε συμφωνήσει με το παιδί για ποια πράγματα θα κερδίζει ένα αυτοκολλητάκι και για ποια πράγματα θα χάνει ένα.
Διατηρήστε σε υψηλά επίπεδα το ενδιαφέρον τους αλλάζοντας κάθε εβδομάδα τα κίνητρα ή εμπλουτίζοντας τις επιλογές
Καλό θα ήταν όταν έχει φτάσει στην μέση να του δώσετε μια ενθάρρυνση, μια ικανοποίηση για να καταλάβει ότι τα πάει πολύ καλά, όπως ένα μεγάλο μπράβο μια μεγάλη αγκαλιά και πολλά φιλάκια είναι αρκετά.
Η ανταμοιβή μπορεί να είναι :
-Βόλτα σε παιδότοπο, κούνιες ,παραλία, δάσος, ζωολογικός κήπος, σινεμά, θέατρο, πέταγμα χαρταετού, ποδήλατο κ.α
-Δραστηριότητες όπως φτιάχνω μαζι με τον γονιό κουλουράκια, κέικ, πίτσα, ποπ-κορν, κηπουρική, παιχνίδι μαζί με μαμά ή μπαμπά (ή και τους δυο μαζί), κατασκευές κολιέ, πάζλ, αγαλματάκια, μοντελισμός κ.α.
-Κάλεσμα φίλου ή επίσκεψη σε φίλο του.
-Δωράκι μπορεί να το έχετε κανονίσει από πριν ή να είναι έκπληξη. Κάλο είναι να μην δίνετε κάθε φορά δωράκια να υπάρχουν εναλλαγές με τις προαναφερθέντες ανταμοιβές. Επίσης δώρο είναι και μια μικρή μπαλίτσα, ένα αυτοκινητάκι, ένα παραμυθάκι, μια σφραγιδούλα κ.α. δεν χρειάζεται να είναι κάτι ακριβό!
Όταν ολοκληρωθεί ο πίνακάς πρώτα να το επιβραβεύσετε με λεκτική και απτική (αγκαλίτσες, χάδια, φιλάκια) επιβράβευση  για την καλή του συμπεριφορά και να του πείτε ότι είστε περήφανος για αυτό και ότι και αυτό θα πρέπει να νιώθει περήφανο για τον εαυτό του και μετά να το ρωτήσετε αν όντος νιώθει έτσι. Μετά μπορεί να επακολουθήσει η ανταμοιβή με έντονο ενθουσιασμό. Δεν θα ήταν άσχημο μετά την ανταμοιβή να επαναλάβετε ότι είστε περήφανος για αυτό και ότι και αυτό θα πρέπει να νιώθει περήφανο για τον εαυτό του.
ΠΑΝΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΡΑΤΑΤΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥ ΔΙΝΕΤΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΙΧΑΤΕ ΥΠΟΣΧΕΘΕΙ ΤΟ ΚΕΡΔΙΣΕ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΟΥ.
                                           
ΙΔΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
Για του απλούς πίνακες
Εξηγήστε του ότι κάθε φορά που θα κάνει την συμπεριφορά που έχετε επιλέξει-συμφωνήσει θα του βάζετε και ένα αυτοκόλλητο σαν ανταμοιβή για αυτό που έκανε. Και αν κάνει αρκετές καλές πράξεις και συμπληρώσει όλα τα αυτοκόλλητα  θα κερδίσει αυτό που έχει συμφωνηθεί-επιθυμεί
Κάθε φορά όμως που θα κάνει κάτι κακό θα του αφαιρείτε ένα από τα κολλημένα  αυτοκόλλητα για να το ξανασκεφτεί ποιο πολύ την επόμενη φορά πριν το κάνει

Για τους Πίνακες αναλυτικής επιβράβευσης συμπεριφοράς
Διάλεχτε τις συμπεριφορές και τοποθετήστε τις στον πίνακα.
Όταν το παιδί σας κάνει αυτό που πρέπει να κάνει βάλτε του ένα αυτοκόλλητο στα κουτάκια δίπλα στην συμπεριφορά. Καλό θα ήταν το αυτοκόλλητο να κολληθεί αμέσως μετά την επιθυμητή συμπεριφορά. Αν αυτό δεν είναι δυνατό να γίνει και τα αυτοκόλλητα κολλιούνται μια φορά την ημέρα να σχολιάζετε για κάθε ένα αυτοκόλλητο τον λόγο για τον οποίον το κέρδισε ή τον λόγο που δεν κέρδισε αυτοκόλλητο σε μια κατηγορία π.χ μπράβο σήμερα έστρωσες το κρεβάτι σου (αυτοκόλλητο) σήμερα δεν μάζεψες τα παιχνίδια σου ελπίζω αύριο να το κάνεις (όχι αυτοκόλλητο)
Καλό θα είναι η ανταμοιβή να είναι ανάλογη με την απόδοση. Αν το άριστο σύνολο των αυτοκόλλητων που θα μαζευτούν είναι 35 (5 δραστηριότητες Χ 7 μέρες) και μαζέψει 30-35 θα έχει μεγαλύτερη ανταμοιβή από ότι 20-30 από άπου θα έχει μεγαλύτερη ανταμοιβή από  10-20. Π.χ Στο 30-35 σινεμά, στα 20-30 φτιάχνει κουλουράκια, στα 10-20 επιτραπέζιο με μαμά/μπαμπά
Σε μερικά ‘πιο δύσκολα’  παιδία αρέσει να δουλεύουν έχοντας ένα κίνητρο κάθε μέρα π.χ δυο λεπτά παραπάνω παραμύθι, παιχνίδι ή τηλεόραση πριν τον ύπνο αν μαζέψει από έναν αριθμό και πάνω αυτοκόλλητα μέσα σε μια μέρα (π.χ αν έχετε βάλει στόχο να βελτιώσει 5 συμπεριφορές και τα καταφέρει σε όλες ή στις 4). Ισχύει όμως ΚΑΙ η εβδομαδιαία επιβράβευση αν έχουν την επιθυμητή συμπεριφορά.
Στο τέλος της ημέρας προσθέτεται τα αυτοκόλλητα και του ανακοινώνεται με ενθουσιασμό το αποτέλεσμα σχολιάζοντας που τα πήγε καλά και που πρέπει να είναι πιο προσεκτικό για να κερδίσει πιο πολλά αυτοκόλλητά την επόμενη μέρα.
Να είστε ευγενικοί με τα Velcro μην τα τραβάτε με δύναμη, αν κάποιο ξεκολλήσει κολλήστε το με λίγη κόλλα στιγμής (logo κ.α)
 

Τέλος πρέπει να επισημανθούν κάποια πολύ σημαντικά πράγματα που θα κάνουν τους πίνακες να έχουν επιτυχία και να φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα χωρίς να ¨κακομάθουν¨ τα παιδιά.
Δεν κερδίζουμε αυτοκόλλητα για άσχετους λόγους εκτός από αυτούς που έχουν οριστεί
Δεν χάνουμε αυτοκόλλητα για άσχετους λόγους εκτός από αυτούς που έχουν οριστεί
Μην ξεχνάτε να ενθαρρύνετε. Η ενθάρρυνση εξασφαλίζει στήριξη, εμπιστοσύνη και αυτοπεποίθηση :
Αν προσπαθήσεις θα τα καταφέρεις
Αν κάνεις εξάσκηση θα τα καταφέρεις
Έκανες ένα λάθος πως μπορείς να το διορθώσεις
Δείχνω εμπιστοσύνη
Επειδή σε ξέρω είμαι σίγουρος ότι θα κάνεις καλή δουλεία
Πιστεύω ότι μπορείς να το κάνεις
Προσέξτε μην οδηγήσετε το παιδί σας στην λανθασμένη σκέψη ότι ο μόνος λόγος να έχουμε καλή συμπεριφορά είναι να αποκτήσουμε κάτι. Αυτή είναι μια ενδεχόμενη παγίδα. Τα κίνητρα είναι διασκεδαστικά άλλα θυμηθείτε ότι στόχος σας είναι η αυτοεπιβράβευση, έτσι μόνο μπορεί να υπάρχει πραγματική βελτίωση της συμπεριφοράς. Να κάνετε το παιδί σας να καταλάβει ότι θα έπρεπε να κάνει το σωστό γιατί είναι το σωστό. Επειδή το σωστό σε κάνει να νιώθεις περήφανος για τον εαυτό σου, επειδή το σωστό μας κάνει και να νιώθουμε καλά. Να κάνετε το παιδί σας να νιώθει περήφανο για τον εαυτό του
Μην ξεχνάτε ότι το πιο ισχυρό είδος θετικής επανατροφοδότησης δεν είναι η ανταμοιβή αλλά η λεκτική ενθάρρυνση, οι λέξεις που αναγνωρίζουν στο παιδί σας την σωστή συμπεριφοράς. Να επισημαίνεται στο παιδί σας τις στιγμές που κάνει τις σωστές επιλογές (συμπεριφορές).
Είναι καλό να πούμε ¨Συμπεριφέρθηκες σωστά. Σε ευχαριστώ¨  
Είναι καλύτερο ¨Συμπεριφέρθηκες σωστά. Μπράβο. Ελπίζω να νιώθεις περήφανος
Η δεύτερη πρόταση δημιουργεί μια αίσθηση επιτυχίας και αυταξίας και σκοπεύει στην αναδόμηση της αυτοεκτίμησης.

 Όποτε επαινείτε το παιδί σας με ένα αυτοκόλλητο μην ξεχνάτε να προσθέτετε και μια λεκτική υπενθύμιση (θετικής επανατροφοδότησης)
Π.χ Συγχαρητήρια που μάζεψες τα παιχνίδια σου. Κέρδισες άλλο ένα αυτοκόλλητο.
Έκανες πραγματικά πολύ καλή δουλεία.
Σε ευχαριστώ που έκανες σωστή επιλογή.
Το ήξερα ότι μπορείς να το κάνεις.
Ελπίζω να είσαι ευχαριστημένος με τον εαυτό σου
Μου αρέσει ο τρόπος που έκανες την σωστή επιλογή
Υπάρχει περίπτωση το παιδί να αρχίσει να συμπεριφέρεται κακότροπα αμέσως μετά την επιβράβευση-αμοιβή. Αυτό προκύπτει γιατί το παιδί έχει την λανθασμένη πεποίθηση ότι μόλις πάρουν την αμοιβή μπορούν να κάνουν ότι θέλουν. Μόλις αποκτήσει την ανταμοιβή του δεν έχει πιο εσωτερικά κίνητρα για να συνεχίσει.
Για να χειριστείτε αυτήν την συμπεριφορά το πρώτο και σημαντικότερο που πρέπει να κάνετε είναι να χρησιμοποιήσετε εξωτερική ενίσχυση προκειμένου να οικοδομήσετε εσωτερικά κίνητρα  την εσωτερική του φωνή (μπράβο μου, μάζεψα πολύ γρήγορα τα παιχνίδια μου, είμαι καλός σε αυτό, έκανα την μαμά χαρούμενη, ). Είναι λοιπών πολύ σημαντικό να στοχεύετε στην αυτοεπιβράβευση.
Το δεύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να πείτε στο παιδί σας ότι όταν κερδίζει μια επιβράβευση και μετά έχει κακότροπη συμπεριφορά νιώθετε στενοχωρημένος. Πείτε στο παιδί σας όταν θα πάρετε πίσω την επιβράβευση που του δώσατε αν αρχίσει να συμπεριφέρεται κακότροπα. Μην φοβηθείτε να το κάνετε. Αυτό θα του δείξει ότι είστε συνεπείς σε αυτό που λέτε και ότι θα πρέπει να κάνει καλύτερες επιλογές στο μέλλον.
                                      
    
*ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ. ΤΑ ΑΣΤΕΡΑΚΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΓΝΗΤΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΠΟΘΟΥΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΝΑ ΣΙΓΟΥΡΕΥΕΣΤΕ ΟΤΙ ΚΟΛΛΗΣΑΝ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΤΕ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΣΥΧΝΑ ΜΗΠΩΣ ΕΧΕΙ ΠΕΣΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΚΑΤΩ.                                                                                          


                                                                   Καλή επιτυχία και πολλά πολλά κολλήματα


Βιβλιογραφία:
-Dr. Severe s. Πώς να συμπεριφέρεστε σωστά. Τα παιδία προσχολικής ηλικίας συμπεριφέρονται ανάλογα. Εκδόσεις : Πατάκι Αθηνά 2002

-…Διαδίκτυο…

 

11 σχόλια:

mammy on line είπε...

Αυτό είναι το πινακάκι μας και μας αρέσει πολύ!!!
Σε ευχαριστούμε η δουλειά σου είναι καταπληκτική και να πω ότι οι φωτογραφίες αδικούν τον πίνακα γιατί γυαλίζουν. Από κοντά είναι απλά Τ-Ε-Λ-Ε-Ι-Ο-Σ

ΠΙΝΑΚΕΣ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗΣ είπε...

Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.
Όσο για την γυαλάδα έχεις δίκιο, κι άλλοι μου έχουν πει ότι τους αδικούν πολύ οι φωτογραφίες, αλλά δεν ξέρω πως να την αποφύγω :(

Κική είπε...

ΠΩΠΩ ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ !!!!!!ΦΟΒΕΡΕΣ ΙΔΕΕΣ!!!!. ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ. ΚΑΛΩΣ ΣΑΣ ΒΡΗΚΑ.

ΠΙΝΑΚΕΣ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗΣ είπε...

Ευχαριστω πολύ για τα καλα σου λόγια!
Να είσαι καλα

mammy on line είπε...

Ήρθα ξανά και σου έχω δωράκι.
Έλα από το σπιτάκι μου να παραλάβεις ....http://mammy-on-line.blogspot.gr/2012/11/blog-post_26.html
Φιλιά πολλά καλή εβδομάδα!

Nikh Rokana είπε...

bravo sas poli kalo doraki

Ανώνυμος είπε...

einai uperoxo... poli glyko kai eksipno!!!!!
fb Peggy Xasa
gfc Maria Kougioufa

stratoniky είπε...

Καλησπέρα και συγχαρητήρια για την εκπληκτική δουλειά. Πήρα μέρος στο διαγωνισμό σας, αλλά είτε κερδίσω (μακάρι) είτε όχι, θα πάρω οπωσδήποτε έναν πίνακα για τον 2χρονο γιο μου.

ΠΙΝΑΚΕΣ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗΣ είπε...

Ευχαριστω πολύ για τα καλα σου λόγια, σου εύχομαι καλή επιτυχία.
Για ότι χρειαστείς είμαι στην διάθεση σου.

Ioanna pi είπε...

τΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗς ΚΛΗΡΩΣΗΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΟΜΟΡΦΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΗΣ
http://anaptyksi.blogspot.gr/2013/02/blog-post_9385.html#more
ΠΟΥ ΤΑ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ?

ΠΙΝΑΚΕΣ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗΣ είπε...

Η νικήτρια για αυτόν τον διαγωνισμό είναι η Sonia Bitsakou.
Σας ευχαριστώ για την συμμετοχή σας !!!!

Δημοσίευση σχολίου